11 Ocak 2014 Cumartesi

Eski sevgiliyi unutma yolları vol1

2013'ün son haftaları ve 2014'un ilk haftaları bende dahil olmak üzere büyük bir topluluk sevgilisinden ayrıldı. Sınavların başlamasıyla intihar girişiminde bulunan gençlerin sayısı da %82 oranında arttı. Bu oranı azaltmak ve kızlarımızı sarsmak amacıyla olaya el atmak istedim diyebiliriz..


  • Gerçeklerden kaçmayın: İlk günler ne kadar laylaylom güle oynaya "ayy unuttum bile" havasında geçse de birdenbire gelen ve yüzünüze tokat gibi çarpan bir gerçek var ortada. "Bitti." Artık seni seven birisi yok belki de hiç olmamıştı. Artık başkalarıyla olacak, başkalarıyla gülüp eğlenecek, başkalarının elini tutacak. Her zaman seveceği kişi sen olmayacaksın. Öncelik sırasından tamamen düşeceksin. Ve en önemlisi artık yalnızsın. Yüzleşmen gerekecek gerçeklerden yalnızca bir-iki tanesi.



  • Kendinizle baş başa kalın: Kendinizi dinleyin neden bitti, neden yapamadık diye. Bu dönem en zorlu dönem. 1 haftada 4 kitap bitirdim. Bütün kitapların içinde geçen bir kelime veya bir cümleye bir saat ağladım. "Allah'ım nasıl dayanacağım" diye feryat figanlar ettim. Bütün bunlar normaldir maksat zehir dökülsün. Ağlamayıp kendini kastığın zaman üzerindeki sinir ve stresini etrafındakilere yansıtabilirsin.

  • Eski sevgilinizle konuşun: Bu fikir üzerine sayfayı kapatabilirsiniz ama durun bir dinleyin bence. İçinizde bir şey kalmasın. Severek ayrıldıysanız sevdiğinizi söyleyin, çok fena kavga ederek ayrıldıysanız ve içinizde kalmış söyleyemediğiniz bir küfür varsa küfür edip her yerden engelleyin, ayrıldıktan sonra hakkınızda ileri geri konuşuyorsa mesaj atıp kavga edin. Edin ki içinizde kalmasın. Ayrılsanız da hayat devam ediyor içinizde "uff keşke şunu deseydim" hissi kalmasın.

  • Yapmadığınız şeyleri yapın: Ders çalışmak gibi, yemek yapmak, ev işi yapmak gibi. Aslında çok iyi oluyor. Yalnız bu duruma ev ahalisi biraz şaşırabilir. Bütün hafta gece yarılarına kadar yazılılara çalıştım. Dün gece yemek ve kek yaptıktan sonra annemin gözleri dolu dolu, babamın gözlerinde "acaba kanser miyim" sorusu kardeşlerimin gözlerinde bir hayvanlık belirtisi vardı.. Birdenbire en yakın arkadaşımla tarif alışverişi yaparken buldum kendimi. Bu demek oluyor ki ayrılık süreci sizi biraz olgunlaştırıyor. 

  • Saçınızı kestirmeyin: Sonra pişman olup daha kötü ağlıyorsunuz. Kendinizde bir değişiklik yapmak istiyorsanız giyim tarzınızı değiştirin ya da makyaj yapmayı öğrenin. Öğrenin ki göz altınıza beyaz far sürülmeyeceğini kavrayın çok sevgili hemcinslerim. 

  • Hemen sevgili yapmayın: "Bekarlık sultanlıktır" sözüne uyarak biraz eğlenin. Ayrıca ayrılır ayrılmaz sevgili mi yapılırmış? Adınız kaşara çıkar.


  • Hiç görüşmediğiniz arkadaşlarınızla görüşün: En yakın arkadaşlar her şeyinizi bildiklerinden bazen bazı şeyleri görmezden gelip size her zamanki gibi davranabilirler. Bu onlar için normaldir. Ama sizin şu an farklı birinden farklı sözler duymaya ihtiyacınız var. Belki biraz teselliye belki biraz kafanızın dağılmasına ihtiyacınız var. Bazen az görüştüğünüz arkadaşlar iyi gelir. Deneyin derim.

  • Yemek yiyin: Aslında bunu depresyon döneminde kilo alınmadığına inandığım için söylüyorum çünkü bende öyle. Sabah akşam asık suratla gezip gece uykusuzluk çeken birisi kilo almaz. O yüzden yiyin kardeşlerim!! Çikolatalar, pastalar, yemekler... Fikri bile güzel... Bu dönemde mutlu olmak lazımsa mutluluğun yolu %75 istediğin şeyi yiyebilmekten geçiyor. Afiyet olsun.

  • Alışveriş yapın: Alışverişin mutluluğun üzerindeki etkisini açıklamama gerek var mı?

  • Geç kalmayın: Eğer ilişkinizin gerçekten bittiğine inanıyorsanız arkanıza bakmayın. Eski defterleri kapatın çöpe atın ve "ayy şurada boş bir sayfa var" demeyin. Kendinize yeni bir defter alın ve karalamaya başlayın. Eğer karşılıklı olarak sevdiğinizi düşünüyorsanız, biliyorsanız göndermeli tweet atmadan önce üç kere nefes alın ve içinizden "telefonu telefonu telefonu bırak" deyin...

P.S: Tabii ki bunlar boş kelin ilacı olsa kendi başına sürer.


8 yorum:

  1. İzlenimler gayet güzel, tebrikler

    YanıtlaSil
  2. Hala seviyorum deli gibi , seninle konuşmak istemiyorum dedi kapattı :( Herşeyi bir çırpıda bitirdi.Ben ömrüm derken o seni istemiyorum dedi...Öyle hayatımın merkezindeki o olmayacaksa dünyada kimse olmasın :(
    Onsuz bir hayat düşünemiyorum...
    Bunu unutmak için bir yol olduğuna bile inanmıyorum obsesif derecesindeyim , benimki hastalık farkındayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kendini ona,onu kendine ait hissetmenin ne demek olduğunu biliyorsan eğer
      onun sana ait olmadığının farkında olduğun için bunu yaşıyorsun ama sakin ol,seni çok sevmeyebilir,ama sana saygısı da kalmamış
      (dipnot:bende buna benzer bişey yaşadım susmayı tercih ediyorum)

      Sil
  3. Gençlerin çeşitli konularda yazdıklarınızı okudukça ,torunumu aynı evi paylaşsak da şimdi daha çok anlıyorum.Onun hallerini anladığımı zannetsem de içindeki fırtınaları tabii ki tam manasıyla hissedemedim sanırım.Sevdiği genç,tam onsekizine bastığı, rüştünü ispat ettiği gün ona''İkimiz de boşanmış ailelerin çocuklarıyız,yapamayız..'' diyerek ,güzelim torunumu gözyaşlarına boğmuştu.Bir küçük kedi aldı,minicik.Bahçe katında oturduğumuz için camın dışında doğurmuştu.Onu göğsünde tutarak,günlerce ağladı.Çok zor geldi kendine.Tesadüfen annesiyle konuşmasını duydum bir gün ve güldüğümü duymasın diye'Çabuk bozulur zira,benden çekinir nedense?'evin en ücra köşesine kaçtım,bol bol güldüm..Söylediği şuydu''Anasını satayım!zayıf seviyor diye aylardır salata yemekten içim kurudu,hadi anne isteyip de yiyemediğim herşeyi almaya gidiyoruz.''..Son olarak belirtmeliyim ki bir seneye varmadan torunumun peşinde perişan bir halde dolaşıp yalvararak,kendisini affettirdi.Şimdi aynı üniversitede bir sınıf farkla okuyorlar.Torunum ise salatalı günlere devam ediyor:)).Çok güzel bir yazıydı.Kutlarım.Ece ablanız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oncelikle tesekkur ederim ve asıl ben sizi kutlarım böyle tatlı bir babaanne olduğunuz için, torununuza da mutluluklar dilerim:))

      Sil
  4. https://eskisevgilieskimeyenask.blogspot.com.tr/2017/11/seni-unutmak-cok-degil-40-tl.html bir okuyun derim yazı güzel elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Ne düşünüyorsan..